Τις πρωτόγονες ιδιότητες του μυαλού του καταναλωτή εξετάζουν οι εταιρίες μάρκετινγκ



«Το πρόβλημα με τις έρευνες αγοράς είναι ότι οι άνθρωποι δεν σκέφτονται το πώς νιώθουν, δεν λένε τι πιστεύουν και δεν κάνουν αυτά που λένε», είχε πει ο πάλαι ποτέ κορυφαίος διαφημιστής Ντέιβιντ Ογκιλβι, αποκαλύπτοντας μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της διαφημιστικής βιομηχανίας: πώς μπορείς να είσαι σίγουρος ότι οι καταναλωτές θα αγαπήσουν το προϊόν σου;

Η σύγχρονη τεχνολογία προσφέρει μία απάντηση στο ερώτημα του Ογκιλβι, που πέθανε το 1999, με τους ερευνητές της αγοράς να πειραματίζονται με εφαρμογές ηλεκτρονικών υπολογιστών και έξυπνων κινητών τηλεφώνων που υπόσχονται να αποκαλύψουν τις διεργασίες στο υποσυνείδητο των καταναλωτών.
Οι παραδοσιακές έρευνες αγοράς ήταν σαφείς και απαλλαγμένες από συναισθηματισμό: ο καταναλωτής εξασφάλιζε δείγμα του προϊόντος και καλείτο να απαντήσει σε ερωτήσεις γύρω από αυτό. Οι έρευνες, όμως, αποτυγχάνουν συστηματικά. «80% των νέων προϊόντων αποτυγχάνουν, λόγω ελλείψεων στις παραδοσιακές μεθόδους ερευνών αγοράς», λέει ο ειδικός Ρομπ Στίβενς.
Η ομάδα του κ. Στίβενς πραγματοποιεί λεπτομερείς έρευνες αγοράς σε μικρά δείγματα καταναλωτών. Στις έρευνες αυτές, οι συνεργάτες του Στίβενς αξιοποιούν μέσα προηγμένης τεχνολογίας για την καταγραφή των εκφράσεων του προσώπου των ερωτηθέντων, τεχνική γνωστή ως «κωδικοποίηση προσώπου», ενώ χρησιμοποιούν επίσης τεχνολογία παρακολούθησης της κίνησης των ματιών.
Το πρόβλημα είναι ότι τέτοιες χειροκίνητες τεχνικές, όπως η κωδικοποίηση προσώπου, απαιτούν πολλές ώρες εργασίας από την ομάδα των ερευνητών, γεγονός που σημαίνει ότι τέτοιες έρευνες δεν μπορούν παρά να γίνονται σε μικρά δείγματα καταναλωτών. Αν, όμως, μέρος της κοπιαστικής δουλειάς αναλάβουν ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τότε το δείγμα θα μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερο. «Οι εκφράσεις του προσώπου μπορούν να καταγραφούν από υπολογιστή, αφού πρόκειται απλά για κινήσεις pixel στην οθόνη», λέει ο δημιουργός τέτοιου επαναστατικού λογισμικού δρ. Ρομπέρτο Βαλέντι του Πανεπιστημίου του Αμστερνταμ.
www.kathimerini.gr με στοιχεία από BBC

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλες οι απαντήσεις που έχουν ως στόχο να προάγουν τον διάλογο και την ανεύρεση της αλήθειας καλοδεχούμενες, σχόλια και απαντήσεις που είναι εκτός θέματος και δεν ταιριάζουν σε έλληνες θα απορρίπτονται χωρίς κανέναν ενδοιασμό .